kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Dagen efter

Publicerad 2015-04-07 09:25:19 i Allmänt,

God morgon!

Nu är påskhelgen med firande, mängder av påskgodis och mer ledighet än vanligt över och vardagen knackar på dörren. Jag tycker det är skönt att få komma igång med vardagen igen och tycker på något sätt det är mysigt att ta tag i alla "måsten", pyssla med saker här hemma och känna hur vardagspulsen startar igen. 

I matväg så känner jag att jag tappat fokus lite de senaste veckorna och behöver komma tillbaka på banan igen både vad gäller kost och träning. Jag är taggad på att testa nya träningsformer, gå på gruppass och i takt med att solen och värmen kommer tillbaka även börja experimentera fram nya recept på smoothies, goda sallader och nyttiga desserter till alla kaffestunder på balkongen som väntar. Detta är något jag längtar efter:

* Löpturer i morgonsolen
* Grillunch vid sjön
* Fika med fint sällskap på min balkong
* Första middagen på en uteservering
* Spinning, yoga & core som är träningsformer som skall göra comeback i min träningsvardag

Vad längtar ni till nu när vårsolen börjar värma allt mer?


Minns fortfarande förra årets shortspremiär på löpturen som blev i mitten av April. Men då befann jag mig i Frankrike, så jag misstänker att årets shortspremiär blir något senare...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela