kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

God morgon härliga onsdag!

Publicerad 2015-04-15 07:48:41 i Allmänt,

God morgon!

Idag bestämde sig min kropp för att vakna till liv redan vid 05.45, det är nog ett slags rekord även för mig. Nu kan jag ju välja att grina ihop fullständigt, oroa mig över hur trött jag kommer att vara fram emot eftermiddagen eftersom jag skall jobba hela dagen, hur jobbigt det kommer bli att hjälpa en vän att flytta ikväll med mera. Men allt det där känns inte riktigt som det tar mig någonstans utan gör mig bara just trött, grinig och less på allt så jag valde att hitta det positiva i att vakna tidigt just idag:
- jag hann med en 5km löptur i morgonsolen
- jag fick äta en god frukost i lugn och ro framför nyhetsmorgon
- jag hinner med att skriva god morgon till er
- jag hinner plocka i ordning här hemma

Så nu är det dags att ta sig iväg mot mitt nya jobb som vikarie i förskolan och det ser ut som att dagen bjuder på flera timmar utomhus i solskenet, några koppar kaffe och massa kvalitetstid med barn och pedagoger!

Vad gör ni idag?

 
Idag blev det smoothiebowl till frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela