kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Morgonsol och chiapudding

Publicerad 2015-04-06 08:00:00 i Frukost, Recept,


God morgon!

Den här vårsolen som strålar in genom mitt köksfönster gör mig så lycklig och det liksom bubblar inom mig så fort våren är på ingång. Att väckas av ljuset i lägenheten är ett lyxproblem tycker jag och det har inte sällan varit så enkelt att gå upp som under de där första veckorna med vårsol. Jag blir också ännu mer pepp på att hitta nya, hälsosamma och goda recept att testa och dela med mig av. Det här med chiapudding här dock en gamal favorit men idag toppades den med banan och jordgubb vilket i alla fall var lite nytt. I min chiapudding, som jag blandar kvällen innan och låter stå i kylen över natten, har jag:
1 dl kokosmjölk från Garant (perfekt krämig!)
1 dl sojamjölk
3 msk chiafrön
Man kan eventuellt behöva spä den med lite extra sojamjölk på morgonen, det beror på vilken konsistens man vill ha. Sedan toppade jag som sagt min med skivad banan och frysta jordgubbar, Åh vad jag längtar till jag kan toppa den med egenplockade, svenska jordgubbar!


Kommentarer

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2015-04-06 19:13:23

Gott!

Svar: Supergott verkligen! En riktig favorit nu när våren, solen och värmen börjar komma tillbaka :) Hoppas du får en fin dag!
kostifokus.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela