kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Recept - Spenatstuvning

Publicerad 2015-04-05 21:15:47 i Måltidsförslag, Recept,


Påskmiddag i all ära men jag kände för att jag göra min egen variant på påskmat och för min del innehöll den spenat, soltorkade tomater, lax och en stor sallad. Jag gjorde för första gången någonsin en form av spenatstuvning som blev riktigt god och därför vill jag självklart dela med mig av den. Sedan jag blev känslig mot laktos så är det här med såser ibland lite lurigt men med den här spenatstuvningen så behövdes ingen sås vilket var perfekt för min del!
Som vanligt när jag lagar mat till bara mig själv så använder jag inga direkta mått på någonting så ni får helt enkelt känna er fram med mängden. Men det som jag hade i min stuvning var:
- Fryst spenat (som fått ligga framme och tina)
- Soltorkade tomater
- Salt, peppar, vitlökspulver
- Sojabaserad matlagningsgrädde

Klipp tomaterna i mindre bitar, krama ur överflödig vätska ur spenaten och stek på medelvärme några minuter. Häll på önskad mängd grädde och låt puttra någon minut. Smaka av med kryddor och servera direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela