kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Chocolate Chip Cookies - gluten- och laktosfria!

Publicerad 2015-02-25 19:59:15 i Recept,



Mina favoritgodsaker innehåller bland annat småkakor och jag äter mycket hellre en torr kaka än en stor gräddbakelse. Detta är dock mitt första recept på småkakor då jag en period fastnat i rawfoodbollar och choklad men nu kände jag att det var dags att variera. Blev fantastiskt nöjd med dessa kakor då de blev både goda, fick en härlig seg konsistens och var väldigt lättbakade. Inspiration fick jag härifrån men ändrade lite efter vad som fanns hemma :)

Chocolate Chip Cookies (10st)
- 2,5 dl mandelmjöl
- 1 krm bikarbonat
- 1 krm bakpulver
- 1,5 krm vaniljpulver
- 2 msk smält kokosolja
- 1 msk rapsolja
- 1 msk havremjölk (valfri mjölk)
- 1 msk agavesirap
- hackad mörk choklad

Blanda alla torra ingredienser i en skål och rör om väl.
Smält kokosoljan i en liten skål och blanda sedan i övriga flytande ingredienser.
Häll i vätskan i skålen med de torra ingredienser och blanda väl.
Hacka den mörka chokladen och rör ner den i degen.
Fyll ungefär en matsked med deg och forma till en boll, platta ut den och placera på bakplåtsklädd plåt.
Grädda mitt i ugnen i ca 10-15 minuter och tänk på att kakorna skall vara lite sega när du tar ut dem ur ugnen men de stelnar något när det svalnat.  


 

Kommentarer

Postat av: linn

Publicerad 2015-02-25 20:04:20

Såg jättegoda ut! :)

Svar: Tack :) kan lova att de var lika goda (kanske ännu godare!) som de ser ut ;) Ha en härlig dag! Kram
kostifokus.blogg.se

Postat av: Wilma Ahlborg

Publicerad 2015-02-25 20:13:51

Skojar du va gott det ser ut!! Måste testas. Kramis

Svar: Ja men visst är det nästan galet hur gott det ser ut och jag kan lova att de var lika goda som de ser ut :) lycka till med bakandet! Ha en toppendag, kram!
kostifokus.blogg.se

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-02-25 21:37:32

Åh så gott!! :D

Svar: Mhm, magiskt goda och superlätta att fixa ihop! Ha en fin dag, Kram!
kostifokus.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela