kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Pastagratäng med "vad som fanns hemma"

Publicerad 2015-02-15 12:00:00 i Recept,

 
Jag fick ett otroligt sug efter pasta idag och som tur var hade jag lite bönpasta från Nutri Nick i skafferiet! När jag sedan öppnade kylskåpet så lät jag kreativiteten flöda, plockade ihop vad jag hittade vilket resulterade i en riktigt god pastagratäng. 
Man kan
 
 alltså slänga i vad man har hemma och krydda med det man är sugen på - var kreativ och skapa din egen pastagratäng!

130 g bönpasta från Nutri Nick
1 bit purjolök
2 stora, färska champinjoner
1 paket bacon, 125g
1 burk majs
några kuber fryst spenat
1 ägg
250ml sojagrädde för matlagning
ca 2 dl riven ost
kryddor efter smak - jag valde salt, peppar, vitlök och paprika

Koka upp bönpastan, låt rinna av i ett durkslag och häll sedan tillbaka i grytan. Fräs lök, champinjoner och bacon och blanda med pastan. Tina spenat och rör ner spenat och majs i pastagrytan. Vispa ihop ägg, matlagningsgrädde, 1 dl ost och kryddor i en separat skål och häll sedan ner såsen i pastagrytan. Blanda allt väl och lägg över i en ugnssäker form. Toppa med den resterande osten och sätt in i ugnen i ca 20 min på 200 grader. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela