kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Ugnsbakad jordnötsgröt

Publicerad 2015-05-07 08:21:46 i Frukost, Recept,



Det var många som var nyfikna på vad som fanns i denna skål med frukostlyx så därför tänkte jag dela med mig av receptet som jag hittade inspiration till hos härliga Emma (ptbyemma.se)!

1 portion

1 banan
1 dl havregryn 
1 msk jordnötssmör
1 ägg
1 msk valfri mjölk
1 krm bakpulver
1 nypa salt 
Kokosflingor till topping

Mosa bananen med en gaffel och blanda sedan ihop med alla övriga ingredienser förutom kokosflingorna. Häll smeten i en liten ugnssäker form, toppa med kokos och grädda mitt i ugnen, på 200 grader i mellan 15-20min (beroende på formens storlek). Servera med keso, kvarg, nötter, bär eller vad helst ni är sugna på :)

Smaklig måltid! 

Kommentarer

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-05-07 08:56:32

mumms

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela