kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Indisk kikärtscurry

Publicerad 2017-03-07 19:37:28 i Recept,

Testade ett nytt recept till middag idag och det blev en vegetarisk gryta som blev riktigt god och denna kommer jag definitvt att äta fler gånger. Idag åt jag den med råris men man kan säkerligen äta både quinoa och bulgur till. 

Indisk kikärtscurry (4 portioner)

1 purjolök
1 röd paprika
1 morot
2 tsk curry
matfett/olja
2 msk tomatpure
1 pkt krossade tomater
2 vitlöksklyftor
2 dl matlagningsgrädde
1 pkt kikärtor
salt och peppar

1 ) Strimla purjolök, skär paprika och morot i bitar och fräs sedan snabbt i matfett och curry
2 ) Häll i tomatkross, tomatpure och pressade vitlöksklyftor och låt det småputtra i några minuter
3 ) Häll i matlagningsgrädde och kikärtor och låt allt bli varmt och koka ihop
4 ) Servera med råris
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2017-03-07 21:17:35

Låter ju och ser väldigt gott ut!

Svar: Ja det var en fantastisk god vardagsmiddag som både gick snabbt och enkelt så den tycker jag absolut att du skall testa! Ha en fin dag :)
kostifokus.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela