kostifokus.blogg.se

Jag heter Andréa Jacobsson, studerar näringslära och fysiologi samtidigt som jag är elitidrottare. Hälsa är ett av mina största intressen och min ingång till hälsa kom via kosten och träning. Att få uppleva vilken förändring kosten kan göra är häftigt och något jag vill dela med mig av så därför känns det extra roligt att just du har hittat hit och vill veta mer!

Pannkakstorsdag!

Publicerad 2017-03-02 18:45:39 i Recept,



Idag blev det pannkaksmiddag och jag testade att toppa med både vaniljkvarg/hallon och lönnsirap/banan och jag måste säga att det sistnämnda var en riktig höjdare!
Pannkakorna blev helt gluten- och laktosfria men dock något torra vilket jag tror beror på kokosmjölet - nästa gång blir det till att testa med ett annat mjöl. 
Här kommer receptet som är för 2 portioner:

3 ägg
1,5 dl valfri mjölk
0,75 dl mandelmjöl
0,75 dl kokosmjöl
salt
agavesirap

1) Vispa ihop allt till en slät smet
2) Stek lagom stora pannkakor i smält kokosolja, var försiktig när du skall vända då de lätt går sönder

   
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela